Platforma zakupowa

Grupa Kapitałowa

Grupa PKP CARGO jest największym operatorem kolejowym przewozów towarowych o znaczącej i ugruntowanej pozycji w Unii Europejskiej. Posiadamy 25 terminali przeładunkowych zlokalizowanych m.in. w Gliwicach, Poznaniu-Franowie, Warszawie, Małaszewiczach, Medyce-Żurawicy oraz w Paskovie na terytorium Republiki Czeskiej.

Specjalizujemy się w realizacji przewozów intermodalnych w systemie całopociągowym, rozproszonym po Polsce oraz w wybranych krajach Unii Europejskiej: Holandii, Czechach, Austrii, Słowacji oraz Niemczech. Dysponujemy niezwykle rozwiniętą siecią terminali konwencjonalnych, kontenerowych oraz konwencjonalno-kontenerowych.

Nowy Jedwabny Szlak

Od lat nasza Grupa jest nie tylko ważnym ogniwem w transporcie zasobów wewnątrz wspólnoty europejskiej, ale także kluczowym partnerem na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku. Doświadczenie jako międzynarodowego operatora logistycznego pozwala nam na znaczące zaangażowanie w projekt kluczowy dla poprawy wymiany handlowej pomiędzy Europą a Chińską Republiką Ludową. Usługi Grupy PKP CARGO w zakresie transportu intermodalnego np. przeładunków, usług celnych czy monitorowania wpływają nie tylko na sprawne dostarczanie produktów z Chin do Polski, ale także innych krajów Unii Europejskiej, co wpływa na zachowanie ciągłości dostaw.

Struktura Grupy PKP Cargo

Chcąc świadczyć całościowe i jak najbardziej kompleksowe usługi transportowe Grupa PKP CARGO łączy w ramach jednej organizacji spółki z wyspecjalizowanymi obszarami działań. Struktura całej Grupy PKP CARGO obejmuje 20 spółek zależnych, z których 10 jest bezpośrednio kontrolowanych przez PKP CARGO S.A., 10 jest kontrolowanych pośrednio, a jedna jest współkontrolowana przez spółkę w pełni kontrolowaną przez PKP CARGO S.A. Kolejne trzy spółki to takie, w których PKP CARGO S.A. lub spółki kontrolowane posiadają udział mniejszościowy w zakresie mniejszym niż 50 proc., ale nie mniejszym niż 20 proc. Ostatnią grupę stanowi pięć spółek, w których PKP CARGO S.A. lub spółki bezpośrednio kontrolowane posiadają udział mniejszościowy w zakresie mniejszym niż 20 proc.

20
spółek zależnych w ramach Grupy

Jest spółką dedykowaną do obsługi bocznic kolejowych. Dodatkowo prowadzi przewozy kolejowe towarów oraz świadczy usługi trakcyjne.

Głównym obszarem działalności spółki jest utrzymanie taboru kolejowego i jego dostosowanie do potrzeb klienta oraz wymagań transportowanego towaru. Swoje usługi realizuje w 6 zakładach, w tym 3 zakładach napraw taboru, w skład których wchodzi łącznie 12 sekcji (zlokalizowanych w Gdyni, Olsztynie, Tczewie, Toruniu, Gorzowie Wielkopolskim, Jaworzynie Śląskiej, Kluczborku, Szczecinie, Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Tarnowskich Górach, Zabrzegu Czarnolesie), zakładzie napraw lokomotyw z sekcjami w Ostrowie Wielkopolskim i Czerwieńsku oraz 2 zakładach zlokalizowanych w Zduńskiej Woli oraz Łodzi (od 31 stycznia 2023 r.). Specjalizują się one w produkcji i regeneracji komponentów do wagonów i lokomotyw. PKP CARGOTABOR jest jedną z największych spółek zajmujących się naprawą, utrzymaniem i modernizacją taboru kolejowego w Europie.

Zbieranie, przetwarzanie i unieszkodliwianie odpadów oraz odzysk surowców. Dzierżawa nieruchomości.

Spółka prowadzi działalność w dwóch lokalizacjach:

• w rejonie Przemyśla na granicy polsko-ukraińskiej w III Europejskim Korytarzu Transportowym, jako połączenie drogowe i kolejowe (Berlin – Wrocław – Kraków – Przemyśl – Lwów – Kijów) o długości 1640 km przy granicy z Ukrainą, na kolejowym przejściu granicznym Medyka-Mościska;
• w rejonie Terespola na granicy polsko-białoruskiej w paneuropejskim korytarzu transportowym nr II (Berlin – Poznań – Warszawa – Brześć – Mińsk – Smoleńsk – Moskwa – Niżny Nowogród).

Zadaniem terminali jest obsługa wymiany handlowej pomiędzy krajami Unii Europejskiej, Ukrainą, Białorusią oraz krajami Dalekiego Wschodu. Terminalne na styku torów kolejowych 1435 mm oraz 1520 mm umożliwiają przeładunek i składowanie większości ładunków. Spółka powstała w 2011 r. w celu obsługi powołanego do życia PKP CARGO CENTRUM LOGISTYCZNE MEDYKA-ŻURAWICA Sp. z o.o., które zostało utworzone przy granicy z Ukrainą, na przejściu granicznym Medyka-Mościska. W dniu 31 października 2019 r. nastąpiło połączenie PKP CARGO TERMINALE Sp. z o.o. z siedzibą w Żurawicy (jako spółka przejmująca) z PKP CARGO CENTRUM LOGISTYCZNE MAŁASZEWICZE Sp. z o.o. z siedzibą w Małaszewiczach (jako spółka przejmowana) na podstawie Art. 492 par. 1 pkt 1 KSH tj. przez przeniesienie całego majątku PKP CARGO CENTRUM LOGISTYCZNE MAŁASZEWICZE Sp. z o.o. na PKP CARGO TERMINALE Sp. z o.o.

Spółka zajmuje się sprzedażą usług przeładunkowych i usług dodatkowych z nimi związanych, usług celno-spedycyjnych oraz sprzedażą węgla importowanego. W ramach swojej działalności CARGOSPED przygotowuje i wykonuje własnymi zasobami usługi terminalowe, takie jak przeładunki, magazynowanie, sortowanie, workowanie oraz usługi celno-spedycyjne. Od marca 2022 roku spółka handluje węglem importowanym z różnych krajów, poza Rosją, przez podmioty polskie.

Spółka zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, na który składa się około 180 km torów ze stacjami: Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór oraz rejonami Zaborze, Wólka, Podsędków i Raniewo. CARGOTOR Sp. z o.o. zarządza 24 punktami ekspedycyjnymi o łącznej długości 14,7 km torów. Dodatkowo spółka zajmuje się udostępnianiem przewoźnikom kolejowym infrastruktury logistyczno-usługowej na zasadach komercyjnych.

W skład Grupy PKP CARGO CONNECT wchodzą: CARGOSPED Terminal Braniewo Sp. z o.o., PKP CARGO CONNECT GmbH, TRANSGAZ S.A. oraz Terminalne Przeładunkowe Sławków-Medyka Sp. z o.o. PKP CARGO CONNECT specjalizuje się w krajowym i międzynarodowym transporcie kontenerów, nadwozi wymiennych i naczep, za pomocą pociągów dedykowanych dla klienta oraz pociągów operatorskich w ramach sieci usług intermodalnych. Do realizacji usług wykorzystuje transport morski, drogowy oraz kolejowy na terenie Polski, innych krajów Unii Europejskiej oraz Rosji, Białorusi, Ukrainy, Kazachstanu i Wielkiej Brytanii.

Główna siedziba spółki mieści się w Ostravie (Republika Czeska). Grupa PKP CARGO INTERNATIONAL wraz z m.in. PKP CARGO INTERNATIONAL HU Zrt., PKP CARGO INTERNATIONAL SK a.s., PKP CARGO INTERNATIONAL SI d.o.o. i AWT ROSCO a.s. Grupa specjalizuje się w przewozie towarów ciężkich, takich jak węgiel, stal, materiały budowlane czy produkty przemysłu motoryzacyjnego, spożywczego i chemicznego. Świadczy także usługi na terenie całej Europy w takich obszarach, jak: dalekobieżne przewozy kolejowe, transport intermodalny, spedycja kolejowa, obsługa bocznic, budowa obiektów kolejowych i usługi torowe, wynajem, remonty i mycie wagonów kolejowych, naprawy i konserwacja lokomotyw. Grupa ma własny intermodalny terminal przeładunkowy Paskov, obsługuje 60 bocznic kolejowych oraz jest właścicielem około 400 km trakcji. Grupa zatrudnia około 1 500 pracowników. Oprócz przewozów towarowych Grupa PKP CARGO INTERNATIONAL dzięki swojej spółce AWT Rekultivace a.s. ma bogate doświadczenie w rekultywacji, robotach ziemnych i budowlanych oraz gospodarowaniu odpadami.

Czyszczenie cystern kolejowych i samochodowych.

Międzynarodowe usługi spedycyjne.

Działalność o charakterze budownictwa inżynieryjnego, w tym gospodarowanie i rewitalizacja terenów poprzemysłowych (w tym górniczych), prace rozbiórkowe, zarządzanie obiektami przeznaczonymi do zagospodarowania odpadów, likwidacja wyrobisk, odkażanie gleby, etc.

Usługi transportu kolejowego oraz obsługa bocznic kolejowych na terenie Węgier na podstawie własnej licencji przewoźnika kolejowego.