Od 2010 r. działa Centrum Logistyczne Małaszewicze przy granicy z Białorusią wyposażone w nowoczesne terminale na styku standardowego i szerokiego toru kolejowego. Terminal oferuje przeładunek, spedycję oraz składowanie i konfekcjonowanie towarów.
Terminale
Grupa PKP CARGO posiada 25 terminali przeładunkowych w najważniejszych punktach w Polsce, w tym posiadała i wykorzystywała 7 terminali intermodalnych lub łączących funkcję terminalu intermodalnego i konwencjonalnego.
Grupa PKP CARGO korzysta również z kilku terminali konwencjonalnych zlokalizowanych na wschodniej granicy kraju (np. w Medyce na granicy z Ukrainą).
Same tylko terminale obsługujące intermodalne jednostki ładunkowe na ponad 70 ha powierzchni posiadają ponad 1200 tys. TEU zdolności przeładunkowej, co oznacza dużą niezależność w stosunku do możliwości przeładunkowych innych podmiotów.
Klienci mają do dyspozycji m.in. wyspecjalizowane centrum logistyczne w Małaszewiczach, przy granicy z Białorusią oraz centrum logistyczne spółki PKP CARGO TERMINALE w Żurawicy w pobliżu granicy z Ukrainą.
Posiadamy również terminale kontenerowe, m.in. w Gliwicach, Poznaniu Franowie, Warszawie, a także terminal PKP CARGO INTERNATIONAL w Paskovie w Republice Czeskiej.
Centrum Logistyczne Medyka-Żurawica jest zlokalizowane przy przejściu granicznym Medyka-Mościska. Posiada pełne zaplecze infrastrukturalne i techniczne do przeładunków, wyładunków i załadunków towarów w transporcie kolejowym i samochodowym, magazynowania i składowania, segregowania, pakowania i kruszenia towarów oraz komunikację przestawczą dla wagonów z towarami nie nadającymi się do przelewu lub przeładunku.
Małaszewicze to największy terminal intermodalny w Grupie PKP CARGO nazywany bramą z Chin do Unii Europejskiej, ponieważ przepływa nim największy strumień ładunków wysłanych drogą lądową z Azji Wschodniej do UE i w odwrotnym kierunku. Aktualnie trwa modernizacja i rozbudowa terminalu wraz z zakupem wyposażenia. To największe zadanie inwestycyjne PKP CARGO TERMINALE. Rozbudowany zostanie plac składowy, wydłużone zostaną tory załadunkowe oraz zakupione zostaną nowe maszyny przeładunkowe. Zdolność przeładunkowa terminalu wzrośnie do 223 000 TEU rocznie.
Kluczowym elementem sieci terminali stanie się wkrótce nowobudowany terminal multimodalny w Zduńskiej Woli – Karsznicach.
Zlokalizowany jest na przecięciu wszystkich istotnych szlaków transportowych – m.in. w pobliżu skrzyżowania autostrad A1 i A2. Wpisuje się w sieć korytarza transportowego Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie, który przebiega przez sześć państw członkowskich oraz łączy porty bałtyckie w Gdyni/Gdańsku i Szczecinie/Świnoujściu z portami basenu Morza Adriatyckiego. Poszerzy możliwości świadczenia kompleksowych usług logistycznych dla przedsiębiorstw różnych branż.